Door chronisch zieken dichtbij huis gestructureerde en geprotocolleerde zorg te bieden binnen een netwerk van samenwerkende zorgprofessionals, kunnen complicaties worden beperkt. Daarnaast leidt georganiseerd samenwerken tot een efficiëntere behandeling van de patiënt. In ketenzorg werken de betrokken medische en paramedische zorgverleners samen, om u de beste hulp te kunnen geven. Wij participeren in de ketens voor diabetes II, CVRM, COPD, Astma en De kwetsbare ouderenzorg.
Onze praktijkassistentes zijn opgeleid en ervaren in bloedafname. Hiervoor hebben we in de praktijk de benodigde middelen en apparatuur. Dagelijks worden de buisjes voor onderzoek door een speciale koerier naar het lab voor onderzoek gebracht. Binnen een week komt via de elektronische post de uitslag in ons computersysteem.
Digitale communicatie binnen de praktijk, de uitwisseling van gegevens via internet, het LSP en de uitwisseling met ketenzorgpartners gebeurt uitsluitend via de beveiligde lijnen en netwerkomgeving van TECHNITEAM te Veenendaal. Dit netwerk voldoet aan hoge veiligheidseisen en is geregistreerd onder NICTIZ. Deelname hieraan is onderdeel van onze praktijkaccreditatie en uw garantie dat we veilig met uw gegevens omgaan.
Elektronisch medische gegevens delen. Zo werkt het:
Uw huisarts en apotheek houden ieder een eigen dossier over u bij.
Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en
voor welke medicijnen u allergisch bent. Deze gegevens kunnen worden uitgewisseld met het LSP (Landelijk Schakelpunt).Wilt u dat zorgverleners uw medische gegevens elektronisch kunnen delen? Dan
kunt u hiervoor toestemming geven als uw huisarts of apotheker daarom vraagt. Ook kunt u zelf uw toestemming online regelen op www.ikgeeftoestemming.nl. Het kan zijn dat meerdere zorgaanbieders
gegevens over u hebben die ze willen delen. Geeft u dan bij elke zorgaanbieder uw toestemming. DAGELIJKS werken wij in ons systeem uw dossier bij. Dit kan alleen wanneer u daarvoor toestemming
heeft verleend. Ook deze verklaringen bewaren we in de praktijk en zijn daarmee dossierhouder.
We hebben een klein assortiment op voorraad. Ons prijsbeleid is kostendekkend (Dit betekent niet-concurrerend met bv grote drogisterijketens.) Het serviceverlenende aspect van zelfzorgartikelen dichtbij is voor ons het uitgangspunt.
Bij de praktijkvoering streven wij naar een open, duidelijk en prettig contact met onze patiënten. Ondanks onze inspanningen kan het zijn dat u niet tevreden bent. Wat de reden ook mag zijn, wij hopen dat u uw onvrede uitspreekt. Wellicht kan een openhartig gesprek de situatie duidelijk maken en de relatie ten goede laten komen. Mocht dit onvoldoende zijn dan kunt u ook contact opnemen met:
Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg Friesland
Postbus 2575
8901 AB Leeuwarden
tel: 058- 21 57 600
Voor de levering van hulpmiddelen zijn wij lid van de geschillencommissie SEMH.
Bij een geschil over de hulpmiddelen kunt u bij deze commissie terecht.
SEMH
Rijnhavenkade 8
2404 HB Alphen aan den Rijn
telefoon: 0172-41814
Mocht u een bericht aan de praktijk willen achterlaten, dan kunt u gebruik maken van het Klachtenformulier. Wilt u onafhankelijke advies van de stichting klachtencommissie huisartsen Noord Nederland ? Dan is hiertoe de link.